Start up נולד

ממה נולד סטארט-אפ? מחלום, מרעיון שהיה לאחד היזמים, לגבי מוצר או שירות שאין עדיין בשוק. אנחנו רואים את ההורים שלנו עובדים קשה מאוד עבור פרנסתם, ורוצים שבזכות ההמצאה שלנו לנו יהיו חיים טובים יותר וקלים יותר.

בעולם האידיאלי אנחנו חושבים שמדובר בבחור צעיר שהתעורר באמצע הלילה עם רעיון מבריק, מחר גייס צוות לפיתוח הרעיון וחודש אחרי זה המיזם שלו נמכר תמורת מיליוני דולרים.  זאת הפנטזיה, וכולנו רוצים להיות שותפים בה.

המציאות, כהרגלה, שונה מאוד מהחלומות. היזמים יכולים לבלות שנים בפיתוח רעיון לא מוצלח, לגייס צוות לא מקצועי, לבזבז הרבה כסף בניסיון להגיע לאבטיפוס ובסוף להישאר עם ידיים ריקות.

אז איך בכל זאת עושים זאת?

קודם כל, יורדים מהאשליה שמדובר בקסם, במזל או בגורל. מאחורי כל סטארט-אפ מצליח עומדת הרבה מאוד עבודה קשה ולא מעט סיכונים.

הרעיון לסטארטאפ

1. מתחילים משיעורי בית. לא משנה מה הרעיון שלכם, עליכם להיות מקצועיים ובקיאים בתחום בו אתםרוצים לפתח מוצר או שירות. הקפידו לקורא עיתונים, בלוגים וכתבות רלוונטיות, והכי חשוב –  בדקו שהרעיון שלכם אינו רשום כבר כפטנט במדינה אחרת.

קישורים למאגרי פטנטים:

2. להתייעץ עם הסביבה – אם חשבתם על זה, כנראה שעוד מישהו ביקום חשב על זה. מה שעושה את ההבדל הגדול הוא מי מצליח ליישם את הרעיון ולהפוך אותו לעסק. על כן, חשוב שתתנו תשומת לב לביקורת ולהערות של הסביבה. אחת הטעויות העיקריות של היזמים היא להתאהב במוצר שלהם ולא לתקן ליקויים בזמן. מסרים מהסביבה יכולים לספק לכם זווית נוספת וחשובה מאוד לתהליך ופיתוחו.

כחלק מההתייעצות עם הסביבה, כדאי ומומלץ לפגוש אנשי מקצוע להערכת הרעיון שלכם. אנחנו באפקטיב סטרים מזמינים אתכם לפגישת הכרות ללא עלות וללא התחייבות, במסגרתה נבחן יחד את הרעיון שלכם וכדאיותו הכלכלית. כמו כן, אנו ממליצים להכין תכנית מצומצמת לבחינת כדאיות כלכלית של הרעיון שלכם, הרווחיות הפוטנציאלית הגלומה בו ומהי ההשקעה הנדרשת לפיתוח המיזם.

3. האם הרעיון ישים מבחינה טכנולוגית? חשוב לוודא זאת כבר בתחילת הדרך. במידה וכרגע התשובה היא לא, בדקו מה צריך להיעשות על מנת להפוך אותו לאפשרי ובמה זה כרוך.

4.  מידת האתגר – הרעיון שלכם  צריך לבחון את גבולות היכולת שלכם. אם אין לכם אתגר ואתם ב-100% מסוגלים לעשות זאת – כנראה שגם המתחרים יוכלו ואולי אפילו טוב יותר.

5. אופי המוצר/השירות – הרעיון שלכם יכול להיות מהפכני לגמרי או השלמה למשהו קיים. יחד עם זאת, חשוב שלא להתבסס על מרווח זמן או מוצר ספציפי, שכן זהו חלון הזדמנויות צר שיכול להיסגר במהרה.

גיוס הצוות

1. שותפים  מקצועיים – חשוב מאוד למצוא שותפים לפרויקט אשר מקצועיים בתחום ומשלימים אתכם. שילוב היתרונות של כל אחד מכם הוא המפתח להצלחה. בו זמנית, אם אתם משלמים לאנשים עבור עבודתם, חשוב שתוודאו כי הערך שאתם מקבלים הולם לתמורה שאתם משלמים.

2. חלוקת עבודה ואחריות ברורה בין חברי הצוות

3. אל תפחדו להיפרד – אם אנשי הצוות אינם מסוגלים לספק את הסחורה, צריך להיות מספיק אמיצים כדי להיפרד מהם.

4. גייסו אנשים שאתם מאמינים בהם – האמון הוא חלק הכרחי להצלחה. במקביל חשוב שהצוות יהיה אופטימי ויאמין במוצר (לא באופן עיוור, כמובן). אם צריך לכתוב קוד מחדש הצוות צריך להיות דינמי ולקבל זאת ברוח טובה.

5. סוד קטן: אם תעבדו סביב לשעון, בגלל העייפות אתם תהיו פחות יצירתיים ולא תפתחו רעיונות חדשים.

מתחילים לעבוד

1. תעשו שיעורי בית – מה עושים המתחרים שלכם, ואיך אתם יכולים לעשות את זה יותר טוב.

2. תתייעצו עם הסביבה ועם לקוחות פוטנציאליים – חשוב לדעת מה ההערות/הדעות שלהם על המוצר.

3. התמודדות עם יעדים טכנולוגיים ופיננסיים – לנסות לחשוב ולתכנן מראש. לא להיכנס ללחץ, לקבל החלטה שקולה ולהודיע עליה לצוות. אם לא נשאר כסף להמשיך את הפעילות או אם טכנולוגית אין פתרון להשגת  התוצאה הרצויה, חייבים לעמוד מול המציאות ולקבל החלטות.

4. ייעוץ משפטי –  חשוב מאוד על מנת לוודא שאתם לא מפירים שום אספקט חוקי במהלך העבודה. התאגדות של המיזם מבחינה משפטית כולל זכויות קניין וחלוקת רווחים – כל אלה צריכים לתת עליהם את התשובה לפני שמתחילים לעבוד, כדי למנוע מחלוקות בעתיד.

5. לעבוד בצורה מסודרת – לא בכאוס, ולהשקיע בתשתיות טובות אשר ישמשו אתכם גם בהמשך. כחלק מהעבודה המסודרת חשוב לעבוד מסודר מול הרשויות בעזרת רואה חשבון ולנהל את התזרים והתקציב בצורה מאוד קפדנית. אנו באפקטיב סטרים שמחים להציע לכם את שירותי הנהלת החשבונות וניהול כספי שלנו.

ומה לגבי הגיוס ב- Startup? הכל על הדרך הנכונה והיעילה לגייס כסף במאמר: Startup – איך מגייסים כסף? 

 

יש לכם רעיון לstartup?

לתיאום פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

צרו קשר עוד היום בטלפון: 03-5293833 או בדוא"ל Info@effectivestream.co.il