אנחנו מנהלים פגישות עם יזמים בתחילת דרכם אשר באים להתייעץ לגבי הדרך הנכונה להקים את הסטארט-אפ שלהם.

השאלה הראשונה שאנו נשאלים בדרך כלל היא – איך אנחנו מגייסים כסף?

ובכן, לפני שמגיעים לגיוס כסף – צריך קודם כל לענות על כמה שאלות:

1. האם המיזם הוא פיתוח מוצר חדשני או מתן שירות?  – פעמים רבות, היזמים מגיעים מבולבלים, כי הם לא מצליחים לכוון מהו המוצר שהם רוצים לייצר ולמי הוא מיועד. בדרך כלל, זה סממן לכך שאין מוצר. כלומר, היזמים מעוניינים למכור את השירות שלהם בפיתוח מוצרים העונים לצורך מסוים עבור קהל לקוחות רחב. במצב הזה – היזמים צריכים לשווק את השירות שלהם, אין כאן למה לגייס כסף ממשקיעים, אלא לשווק את עצמם עבור קהל לקוחות רחב ככול הניתן אשר יכולים להשתמש בשירותים שלהם. זאת לעומת מצב בו היזמים מכוונים לייצור מוצר ספציפי מוגדר עבור קבל לקוחות שניתן להגדירו מראש.

2. האם מדובר בפיתוח מוצר חדש או שימוש חדש למוצר קיים? – חשוב מאוד להבדיל. כאשר מדובר בשימוש חדש למוצר קיים – אין ליזם שום יתרון יחסי, הוא גם בדרך כלל לא יכול לרשום פטנט על ההמצאה. ככול שהמוצר יהיה יותר חדשני – יש ליזם יתרון יחסי גבוה יותר עבור המשקיע שבא להשקיע, לכן אם מדובר רק בשימוש חדש למוצר קיים – עדיף לנסות ולגייס כסף לפיתוח המוצר מהמשפחה/מהבנק ולא ממקורות אחרים כי המחיר שהמשקיע יבקש מהיזם יהיה גבוה מאוד (לאור העובדה שאין ליזם יתרון יחסי חוץ מהרעיון אותו הגה).

3. באיזה שלב של פיתוח נמצא המוצר החדשני? – ככול שהפיתוח נמצא במצב יותר מתקדם, כך יהיה ליזם יותר כוח לעמוד מול המשקיע ולדרוש יותר זכויות במיזם. ההחלטה באיזה שלב לגייס תלויה ברצון של היזם: אם היזם מעוניין לראות כסף כמה שיותר מהר – צריך לשווק למשקיע את המוצר בשלב כמה שיותר ראשוני, למכור את רוב הזכויות למשקיע ולהמשיך הלאה. אם היזם מעוניין לשמור על השליטה במיזם – גיוס המשקיע צריך להיות שלב מאוחר יותר, כשהמוצר פותח לפחות בגרסה הראשונית, כדי שיהיה על מה לעשות משא ומתן מול המשקיע.

ומה עושים אחרי שגייסנו את הכסף? – אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלנו – ניהול מזומנים בחברת סטארטאפ

לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות עבור גיוס כספים לסטארטאפ

צרו קשר עוד היום: 03-5293833 או info@effectivestream.co.il